LightCityLife

Egy tuti recept a kukoricához, azaz amikor a zöld lime, a piros paradicsom és a görög fetasajt találkoznak

2016. augusztus 08. - Szarvas Norbert

2294479-corn-tomato-amp-hot-feta-salad.jpg

Nem túlzás azt állítani, hogy megtaláltuk a nyár legkirályabb receptjét, amiről azt sem tudtuk, hogy ilyesmi létezik. Én még bevalottan a főtt kukoricás srác vagyok és nagyjából az évtizedes magyar hagyományokat folytatva leragadtam ezen a szinte. De szerencsénkre a  gourmet forradalom kellős közepén vagyunk, így nem meglepő, amikor belebotlunk a neten valamibe. 

Ez legalább annyira különleges, mint amikor kiderült, hogy az áfonya&camambert tökéletesen illik a hamburgerbe és a marhahús pogácsához.

Első lépés

 

Irány a bolt és törekedjünk a minőségre. Ha nagyon éhes vagy, akkor egy felnőtt adag jön ki belőle, ha annyira nem vagytok nagy evők, akkor szerintem két felnőttnek tökéletesen elég, ha mellé rakunk egy bármilyen csirkét.

Alapanyagok

  • 4 cső friss kukorica                          (400 forint)
  • 2 nagy paradicsom                          ( max. 150 forint)
  • 100 gramm feta sajt (krémsajt)        ( 250g volt 500 forint, tehát részarányosan 200 forint)
  • 1 db lime                                          (100 forint)
  • egy evőkanál szójaszósz                 ( egy jobb üveg kerül 600 forintba, részarányosan 40 forint)
  • fél fej lila hagyma                             ( 50 forint arányosítva)
  • friss csili                                           ( nekem volt otthon por, azt használtam)

 

(nem kell trollkodni az árakkal, hogy ki hol veszi meg és mennyiért. iránymutatásnak írtam le a saját áraim, amennyiért én szereztem be őket. Lehet, hogy neked olcsóbb vagy több)

Az egész kijött nekem nettó 940 forintból...

(nyílván meg kellett vennem a teljes feta sajtót vagy az üveg szója szószt, de ezek később jók lesznek másra)

Második lépés

 

Főtt kukorica

A legnagyobb fazekadban forralj fel vizet. Közben a kukoricát elő kell készítened:

  1. Leszeded a leveleit
  2. Levágsz mindkét végéből egy ujjnyi anyagot

Ha már gyöngyözik a víz, akkor helyezd a vízbe a kukoricákat egymás mellé és 15-20 percig hagyd benne. Ha elkészült, akkor vedd ki és éles késsel vágd le a szemeket. Magyarul vízszintesbe állítod a kukorica csövet és a késsel fentről lefele lehúzod a szemeket.

Szósz

A lime-ot kifacsarod és egy tálkába öntöd (vagy egyből a tálkába facsarod). Ezután jöhet az egy evőkanál szójaszósz és a chili (nagyon vigyázz, hogy ne rakj bele sokat!!!). Az egészet összekevered és hagyod állni, amíg a többi művelettel el nem készülsz.

Hagyma

A lila hagymát nagyon vékony szeletekre vágod, majd ráöntesz a lime-ból egy nagyon keveset illetve besózod. Én bátor voltam és ide is elhasználtam egy darab lime-ot. Szerintem ne tedd, mert túldominál a lime íz és nagyon fanyar lesz. Azt mondanám, hogy a lime negyedét használd ide, a többi pedig mehet a szószba. Itt is hagyod az ízeket összeérni.

Harmadik lépés

 

Akkor kezdjük el a varázslatot. Fogod a kukoricát és beleöntöd egy salátatálba. A paradicsomot felkockázod és mehet az is bele. A hagymát szintén beküldöd. A fetát kézzel összegyúrmázod és kicsi galacsinokat készítesz belőle. Mehet bele ez is! Ezután öntsd rá a szószt és készen is vagyunk. Ezen a ponton mehet a szelfi (én ezt elrontottam) és miután kikerült a csoda az Instagramra, akkor keverheted össze, hogy az ízek is összeérjenek. Ekkor már kevésbé lesz instagram ready, viszont baromi pikánssá válik.

Egészségedre

 

Nagyon örülnék, ha kommentbe megírnád nekünk, hogy nektek mennyire ízlett!

A megosztásnak is nagyon örülünk, hiszen mindenkit érdekelhet egy ilyen különlegesség!

 

Hasznos volt a cikk? Előre is köszönjük, ha like-olod:)

a receptet az origo-n olvastam illetve több angol nyelvű oldalon találkoztam vele kis utánajárással

A bejegyzés trackback címe:

https://lightcitylife.blog.hu/api/trackback/id/tr649910396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása