LightCityLife

Sose gondoltad volna, mennyi mindenre lehet használni a kókuszt! 5 tipp

2016. július 12. - Szarvas Norbert

fullsizerender-2.jpgMár hetek óta szemeztem a boltban a kókuszból készült termékekkel. Az olivaolaj, málnaecet és egyéb "nem napraforgóolaj és borecet" után felkeltette a kiváncsiságom, hogy ez a kókusz termék mi mindenre használható. Kicsit utána néztem, és nagyon meglepődtem a végeredményen. Laikusként már azon meglepődtem picit, hogy a kókuszolaj és a kókuszzsír tulajdonképpen ugyanaz, csak az állagát tekintve más. De az állag a hőmérséklettel változik, szilárdul vagy cseppfolyósodik. És amikor erről beszéltem Katával, akkor fogta magát, berohant a szobájába és már hozta az üvegcse kókuszolajat. Én meg pislogtam, hogy miért tartja a hálóban, hiszen én sem szoktam bevinni az ágyba a napraforgóolajat. Konyhai terméknek a konyhában a helye! Vagy mégsem?

1. Miért jó a kókuszolaj, vagy kókuszzsír főzés esetén?

 A kókuszolajat kókuszdióból nyerik különböző eljárásokkal és sajnos nem minden formája egészséges, különösen ha azt különböző kémiai behatások érik.  A szűz kókuszolajat hidegen sajtolják a kókuszdió-bélből és tartalmaz minden jót, amit csak a növény adhat. Mivel sem hőhatás (pl. melegítés) sem pedig egyéb kémiai hatás nem éri, teljesen természetes és egészséges, ami az ilyen-olyan formában feldolgozott kókuszolajról már nem feltétlenül mondható el.

Természetesen fogtam magam, és megnéztem a neten, hol érdemes ilyen terméket vásárolni. Több oldalt találtam, de engem leginkább a kókuszkrém illetve kókuszolaj fogott meg. Bevallom, nagyon mozgatta a fantáziámat, hogy akkor a kókuszolajban sütött húsnak enyhe kókusz íze lesz? Hát azért ezt nem állítanám, de mintha kicsit pikánsabb lett volna. Így megmaradt nekem a tudat, hogy egészségesebb alapanyagot használtam, mintha napraforgó olajjal főztem volna.

2. Kata azért tartja a hálóban a kókuszolajat, mert magára keni

Bevallom, hogy nekem eszembe nem jutott volna kókuszolajat magamra kenegetni. Kiderült azonban, hogy a kókuszolaj antioxidáns, hidratáló hatásának köszönhetően kivállóan alkalmazható hidratálásra. Ráadásul ebben az esetben tényleg érezzük a kókusz illatát a bőrön. Tehát duplán hasznos tud lenni. 

  1. Arcpakolásként használható
  2. A kókuszolajtól szépen nőnek a szempilláid (????!!!!!- ezt nem hiszem el, nem teszteltem le:)
  3. Testápolónak tökéletes
  4. Sminkelésnél csillog
  5. Hajpakolásként csillogó hajkoronát eredményez

 

3. A kókuszolaj felhasználható a fogyókúránkban

  1. Helyreállítja a gyomorpanaszokat
  2. Segíthet a fogyásban, mert csökkenti az étvágyat
  3. Serkenti a zsírok elégetését a szervezetben

 

kepernyofoto_2016-07-12_11_35_37.png

 4. Egyéb extrém felhasználási lehetőségek

1. Szúnyogriasztó: A kókuszolaj borsmenta olajjal összekeverve távol tartja a szúnyogokat.

2. Ragacseltávolítás: keverj össze egyenlő arányban szódabikarbónát és olajat. Hagyd egy darabig a ragadós felületen, majd dörzsöld le egy egy kiszolgált fogkefével, vagy a szivacs dörzsis oldalával

3. Bútorápoló: a polírozott bútorok ápolására is használató az olaj. Keverj össze egy kevés citromlét és olajat, és kend át vele a bútort. A keveréket először egy kis területen próbáld ki, hogy biztosan ne sérüljön a bútor.

4. Bronz tisztítása: egy kevés olajat pamutrongyra téve töröld át a bronztárgyat. Elmélyíti a fém színét, és tisztítja azt.

5. Bőrtisztítás: a bőrcipőket, csizmákat de a táskákat is ápolja, puhítja a bőrt. Ugyanakkor érdemes figyelni rá, hogy sötétebbé teszi a színt, így világos cipőkre nem ajánlott.

5. Talán nem meglepő, de csajozáshoz-pasizáshoz az egyik legtutibb segítség

 

 

Te mi mindenre használod a kókuszolajat? Írd ide kommentben, gyűjtsük össze együtt a legmenőbb házi praktikákat! 

 

Kövesd a youtube csatornánkat, hiszen mindig a legizgalmasabb témákat beszéljük át:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lightcitylife.blog.hu/api/trackback/id/tr78882414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aaeronika 2016.07.13. 01:37:00

A szempillákra főleg a ricinusolaj ajánlott, nekem gyönyörűszépen visszanőtt tőle (műszempillától való letörés után), de ez alapján szerintem bármilyen zsírosabb olaj is jó lehet, akár a kókusz is. De arra vigyázni kell, hogy közvetlenül a szembe ne kerüljön.

Hétköznapi Hősnők 2016.07.13. 08:20:15

@aaeronika: Én is kentem már ricinusolajat a szempillámra, de velem pont az történt, amit írtál, hogy nem kéne. Tehát nekem reggelre úgy belefolyt a szemembe, hogy aztán egész nap vérben forgott... :D Neked sikerült elkerülni? (Kata)
süti beállítások módosítása